bocchiojisan’s diary

暇をもてあましているオジさんの日常を綴っていきたいと思います。

遠山顕の英会話楽習

Dialgue2   My hero.

Your grandfather ran an antique shop in town.

I remember hearing about it.

I was interested in buying one of his grandfather's clocks But it didn't work.

And he fixed it?

He did better than that.

He took it apart and explain how to fixed it.

That's sounds just like him.

I found my hero.

 

 

 

あなたのお爺さんはこの町で骨董品店をやっていたのです。

私聞いたことあります

私は老時計を購入しようと考えていたのですが

動いてなかったのです…

彼が直してくれた?

彼はそれ以上のことをしてくれました。

時計を分解して、どうやって直すかを教えてくれたのです

おじいちゃんらしいわ…

私はヒーローを見つけました。

 

 

 

英作文

 

 

その時計職人はカーラに彼女のおじいさんがその老時計を分解して、直し方を説明してくれたときに自分のヒーローを見つけたと言います。

 

 

The watch maker tells Kara that he found his hero when her grandfather took the grandfather's clock a part and explain how to fix it.